RYTM DNIA W PRZEDSZKOLU
Witamy o godzinie 7.00
Przed śniadaniem
- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia – chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, zajęcia indywidualne według własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, śmiało zgłasza propozycje działań
- Dziecko nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się, kształtuje umiejętności społeczne
- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin
- Dziecko dba o estetykę otoczenia oraz o higienę osobistą
- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności
- Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych
- Dziecko przygotowuje się do śniadania
o godzinie 8.40 – zapraszamy na śniadanie
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole, kształtuje umiejętności samoobsługowe
- Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
- Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 9.15
- zajęcia i zabawy wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno – społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka w przedszkolu oraz w środowisku zewnętrznym
- Dziecko wykazuje naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
- Dziecko rozwija mowę, poznaje sztukę przez muzykę, śpiew, teatr, plastykę, rozwija gotowość do nauki czytania oraz kompetencje matematyczne
- Dziecko rozwija komunikacje w języku nowożytnym – angielskim
- Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
- Dziecko korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
- Dziecko buduje zaufanie do siebie ( “wiarę we własne siły” ) oraz zaufanie do otoczenia
- Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
- Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze
O godzinie 10.30–10.45–zapraszamy na II śniadanie
- Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
- Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
Od godziny 11.00
- Dziecko zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
- Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach
- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych
O godzinie 12.00- zapraszamy na obiad- DZIECI MŁODSZE
O godzinie 12.15- zapraszamy na obiad- DZIECI STARSZE
- Dziecko kształtuje swoje umiejętności samoobsługowe
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole
- Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się
- Dziecko utrwala znaczenie mycia zębów po posiłku
Od godziny 12.45
- Dziecko relaksuje się podczas słuchania czytanych przez nauczycielki bajek, opowiadań i wierszy, słuchania muzyki relaksacyjnej – dzieci starsze
- Dziecko odpoczywa, zasypia podczas słuchania muzyki relaksacyjnej lub słuchania bajek i baśni
- Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych, wyciszających
- Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych
- Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
- Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
- Wyrównuje deficyty rozwojowe
o godzinie 14.15– zapraszamy na podwieczorek DZIECI STARSZE
o godzinie 14.30 – zapraszamy na podwieczorek DZIECI MŁODSZE
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
- Dziecko poznaje pozytywne znaczenie racjonalnego odżywiania się .
- Dziecko samodzielnie komponuje podwieczorek: dobiera składniki uczy się przestrzegać zasad estetyki
Od godziny 14.45
- Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości
- Korzysta z pobytu na świeżym powietrzu, bierze udział w zabawach dowolnych, ruchowych. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia
- Rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
- Chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi
Żegnamy o godzinie 17.00